Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op openoffice.startpagina.nl

toetsenbord instellen

Winus van Asselt
30 Mrt, 2007 17:19

Ik heb sinds kort Open office geïnstalleerd en kom tot de ontdekking dat mijn toetsenbord niet goed overkomt. Ik werk met een Medion 8818 PC met een wireless multimedia toetsenbord. Bij het werken met Open Office blijkt dat het lijkt alsof ik met het toetsenbord van mijn laptop zit te werken. Bij het werken in Microsoft Office heb ik dit probleem niet. wie kan mij zeggen hoe ik dit kan aanpassen?

Bewerkt 17 Aug, 2009 16:12
Martijn (openoffice)
31 Mrt, 2007 12:31

Winus,

Wat bedoel je met “Bij het werken met Open Office blijkt dat het lijkt alsof ik met het toetsenbord van mijn laptop zit te werken” ?

Alvast bedankt,

Martijn

Winus van Asselt
31 Mrt, 2007 16:16

Ik bedoel dat op mijn laptop boven de 9 dit teken (zit en bij mijn desktop zit boven de 9 ). Ook de plaats van de +, :, ; is bijvoorbeeld anders.

Ik denk dat ik het probleem opgelost heb. via configuratiescherm en toestdenbord etc. heb ik een paar toetsenborden toegevoegd VS en VS internationaal en merkwaardigerwijs werkt het toetsenbord Nederlands nu wel goed onder Openoffice.

Martijn (openoffice) schreef:

>

> Winus,

>

> Wat bedoel je met "Bij het werken met Open Office blijkt dat

> het lijkt alsof ik met het toetsenbord van mijn laptop zit te

> werken" ?

>

> Alvast bedankt,

>

> Martijn

Torance
31 Mrt, 2007 21:44

Het gangbare toetsenbord met de waarden die weergegeven worden op het toetsenbord is die van de VS - international.

Jaap Stuivenberg
21 Mei, 2007 18:44

Winus,

Als jij de winus bent die bij Lyreco heeft gewerkt kun jij mij dan even bellen op 06-50676394

dankje

Jaap Stuivenberg

Joop van Vliet
17 Aug, 2009 16:12

Met mijn toetsenbord(en) en Open Office heb ik hetzelfde probleem als Winus.

Mijn instellingen zijn: Taal Nederlands (NL) en Toetsenbord VS (international).

Daardoor verschijft mijn @-sign twee plaatsen naar links, de tilde op mijn Windows laptop en het paragraaf/plusminteken op mijn Apple Macbook Pro.

De haken ( en ) verschuiven een plaats naar links. Het koppelteken - leek eerst onvindbaar maar blijkt nu op de plaats van de / schuine streep (rechtsonder) te staan terwijl de - op het toetsenbord een / in het document geeft.

Kortom het is een puinhoop. De Oficehulp is bedroevend slecht. Nergens is iets te vinden van een aanpassing van het toetsenbord. Kijk je naar dat onderwerp dan krijg je veel te lezen over sneltoetsen, maar die deel ik zelf wel in. Bijna zou ik terug verlangen naar MS Office, maar dat is toegeven aan oplichting.

O, en dan is er nog iets. Op de meest ongelegen momenten blijk ik in de Oezbeekse taal te werken. Bij de configuratie heb ik duidelijk aangegeven welke talen ik wil gebruiken nl: Nederlands NL, Engels VS en Engels GB maar hup daar komt die Oezbeek weer terug huppelen.

Weet iemand een oplossing?

Joop