Telefoon laadt niet verder op dan 26% maar gaat ook niet verder leeg dan 26%, hoe komt dit?

Ik heb vannacht m'n telefoon de hele tijd aan de oplader gelegd en toen ik wakker werd had hij maar 26% nu heb ik mijn telefoon wel gebruikt maar blijft het percentage 26%. Ik weet dat mijn batterij aan vervanging toe is maar ik ben gewoon benieuwd hoe het komt, weet iemand dit?

een maand geleden
in: Telefoons
1.8K
Vortexxx
een maand geleden
In elke telefoon zit een zogenaamde BMC, ofwel Battery Management Controller en die houdt de capaciteit in de gaten, maar als zoals jij al zegt de batterij slecht wordt dan kan die controller geen betrouwbare info geven, soms helpt het om de batterij helemaal leeg te laten lopen, en dan volledig te laden als een calibratie stap zodat de BMC weet wat de ijkpunten zijn, maar dat zal heel snel weer gaan fluctueren. Nieuwe batterij verhelpt dit soort gekke % weergave.
Rosa
een maand geleden
Bedankt voor je antwoord!

Geef als eerste antwoord